Της Χρύσας Τσεπραηλίδου στη Εν Δελφοίς
Πόσα χρόνια έχουμε να ταξιδέψουμε με τρένο στην περιοχή της Βοιωτίας…Ο αριθμός των επιβατών μειώνεται δραματικά χρόνο με τον χρόνο αφού τα δρομολόγια ελαχιστοποιήθηκαν, οι παροχές εσκεμμένα υποβαθμίστηκαν για να πουληθεί, ακόμα και ο εμπορευματικός σταθμός καταργήθηκε πριν από δέκα χρόνια περίπου.
Τώρα πια λέμε ότι ευτυχώς που δεν έχουμε δρομολόγια, γιατί ο Οργανισμό Σιδηροδρόμων Ελλάδος, μετά από το δυστύχημα έθαψε-έκαψε πολλούς ανθρώπους στο βωμό της ιδιωτικοποίησης του κέρδους.
Στη Βοιωτία υπήρξε αντίδραση τον Οκτώβριο του 2022 με το Επιμελητήριο Βοιωτίας να απαιτεί την χρήση από τους πολίτες του Εθνικού Σιδηροδρόμου εκεί που ο δήμαρχος Αλιάρτου – Θεσπιέων είπε: “Δεν μπορούμε να περνάνε τα τρένα και να “τρώμε” την σκόνη τους, να κινδυνεύουν τα παιδιά μας ,χωρίς τις απαιτούμενες γέφυρες διαβάσεων να πηγαίνουν σχολείο και να μην σταματάνε…”
Η απάντηση τότε από την Hellenic Train Α.Ε.ήταν ότι τα δρομολόγια σε ώρες αιχμής και χρήσιμα προς τους πολίτες των γύρω περιοχών δεν ήταν επικερδή και γιαυτό έπρεπε να ενταχθούν στην “Άγονη Γραμμή” ώστε να χρηματοδοτηθούν από το Ελληνικό Κράτος.
Περισσότερο από δέκα χρόνια η γραμμή Λιβαδειά -Αθήνα εκτελούσε πολλά δρομολόγια όλες τις ώρες της ημέρας, όμως εσκεμμένα το κράτος επέλεξε αντί να συνεχίσει το δρομολόγιο ένωσης της σιδηροδρομικής γραμμής Λεωφορείου με την πόλη της Λιβαδειάς και του Ορχομενού, με τον ίδιο πάροχο λεωφορειούχο που εδώ και χρόνια κάλυπτε αυτή την επικοινωνία των γραμμών να το θεωρήσει ασύμφορο και να φέρει λεωφορεία του ΟΣΕ από την Θεσσαλονίκη με πλήρωμα που διανυκτέρευε σε ξενοδοχείο της Λιβαδειάς και να εκτοξεύσει το κόστος και φυσικά το κλείσιμο αυτής της επικοινωνίας των πόλεων με τον σιδηροδρομικό σταθμό Λιβαδειάς, που βρίσκεται 5 χλμ περίπου έξω από την πόλη.
Ουδείς τοπικός φορέας ασχολήθηκε ποτέ για το θέμα αυτό, ο στόχος συνολικά που ψιθυριζόταν ήταν οι εμπορευματικές αμαξοστοιχίες να μπορούν να μετακινούνται άνετα και χωρίς δυσκολίες που ενώνουν τον Πειραιά με την υπόλοιπη Ελλάδα. Βέβαια έτσι άνθισαν οι μετακινήσεις του ιδιωτικού τομέα, με την εγγύς πρωτεύουσα της Ελλάδας και τα δρομολόγια των λεωφορείων και τα διόδια αύξησαν κατά πολύ από τότε τους τζίρους τους.
Το χρονικό της τότε καταγραφής για ρεπορτάζ της Εν Δελφοις αναλύει:
Η Βοιωτία ζητά δρομολόγια με την σημερινή Hellenic Train Α.Ε. διαχειρίστρια πλέον των συρμών του ΟΣΕ σε ώρες που εξυπηρετούν τους εργαζόμενους, κάτι που γινόταν και στο παρελθόν. Βέβαια λόγω της οικονομικής κρίσης αυτό έχει γίνει περισσότερο απαιτητό. Τα δρομολόγια αυτά είχαν προσαρμοσθεί το 2017 με τον τότε λεγόμενο προαστιακό που διήρκεσαν λίγο και λόγω κορονοιού διεκόπησαν.
Η ΤΡΑΙΝΟΣΕ ανακοίνωσε την έναρξη του πιλοτικού δρομολογίου Αθήνα – Τιθορέα – Αθήνα από τη Δευτέρα 20 Φεβρουαρίου 2017.
Σύμφωνα με την ανακοίνωση της εταιρείας θα εκτελείται μόνο ένα πρωινό δρομολόγιο και μόνο από Δευτέρα ως Παρασκευή (δεν θα εκτελείται Σάββατα, Κυριακές και αργίες), προφανώς αποτέλεσμα της έλλειψης προσωπικού και διαθέσιμου τροχαίου υλικού της εταιρείας. Το δρομολόγιο θα αναχωρεί από τον Ταύρο στις 4:15 π.μ., την Αθήνα στις 4:24 π.μ., θα σταματάει σε όλους τους σταθμούς ως την Οινόη (άφιξη 5:30 π.μ.), και στη συνέχεια θα κινείται προς Θήβα (5:48 π.μ.), Αλίαρτο (6:01 π.μ.), Λιβαδειά (6:14 π.μ.), και Τιθορέα (6:29 π.μ.).
Το δρομολόγιο της επιστροφής θα αναχωρεί από Τιθορέα στις 6:26 π.μ., Λιβαδειά 6:52 π.μ., Αλίαρτο 7:05 π.μ., Θήβα 7:18 π.μ., και Οινόη 7:36 π.μ. Η άφιξη στην Αθήνα θα γίνεται στις 8:32 π.μ. Σύμφωνα με το νέο πίνακα δρομολογίων, το δρομολόγιο της επιστροφής δεν θα σταματάει στους σταθμούς Οινόφυτα, Δεκέλεια, Αχαρνές, Λυκότρυπα και Πύργος Βασιλίσσης.
Από τις αρχές Σεπτεμβρίου του 2022, οι νεοδιοριζόμενοι καθηγητές και δάσκαλοι ,προσπαθώντας να βρουν ένα ξεκούραστο μέσο να τους συνδέει με τις κατοικίες τους τα Σαββατοκύριακα κατάλαβαν πως διορίστηκαν σε άγονη γραμμή.
Το 2012 τα δρομολόγια από Αθήνα ήταν στις 06:50, 08:21, 09:20, 10:51, 12:19, 13:21, 14:52, 15:53, 17:53, 20:39, 23:59 (ΟΣΕ)
Και από Θεσσαλονίκη για Λιβαδειά (10:13, 11:40, 12:30, 14:54, 16:30, 22:59) που μετά συνέχιζαν για Αθήνα
Τώρα (Σεπτέμβριο του2022)τα δρομολόγια που υπάρχουν είναι τα ακόλουθα :
Από Αθήνα : 07:57 – 09:22 – 11:42 – 13:42 –15:32 –20:21 – 21:48
Και από Λιβαδειά για Αθήνα : 8:23 – 11:42 – 13:42 – 17:42 – 20:57 – 21:48
Ολόκληρο το ρεπορτάζ με τίτλο ¨ Αυτή είναι η Ελλάδα….¨
δημοσιεύεται στην εβδομαδιαία εφημερίδα Εν Δελφοίς