Ανακοίνωση από την ΕΛΜΕ Φωκίδας
Α κόμη μια άθλια ενέργεια του ΥΠΑΙΘ με την εγκύκλιό του (29601/ΓΔ4/16-03-2022) στοχοποιεί τους εκπαιδευτικούς «Υπεύθυνοι για την ολοκλήρωση της ύλης είναι οι διδάσκοντες» και καλεί σε «αναμόρφωση προγραμμάτων» στα σχολεία, όταν «παρατηρείται καθυστέρηση στη διδασκαλία των μαθημάτων που εξετάζονται στις προαγωγικές εξετάσεις», παρεμβαίνοντας στο εκπαιδευτικό έργο κάθε εκπαιδευτικού εξαλείφοντας κάθε ίχνος παιδαγωγικής ελευθερίας!
2 χρόνια τώρα οι μαθητές έχουν χάσει τελείως την καθημερινότητα τους εξαιτίας της πανδημίας και της κωμικοτραγικής εφαρμογής της τηλεκπαίδευσης. Τα μαθησιακά κενά, τα γνωστικά ελλείμματα, η κακή ψυχολογία και το τρομερό άγχος που βιώνουν οι μαθητές έχουν ως συνέπεια να μη μπορούν να διαχειριστούν την τεράστια ύλη των μαθημάτων. Ύλη που όχι μόνο δεν μειώνεται αλλά αυξάνεται και που ακόμα και σε κανονικές συνθήκες δεν είναι δυνατόν να αφομοιωθεί από τους μαθητές. Όσοι δε μαθητές δεν μπορούν να καταφύγουν στην παραπαιδεία για να αντιμετωπίσουν τα κενά, με μαθηματική ακρίβεια θα μείνουν έξω και από τα πανεπιστήμια. Οι μαθητές μας, εξαιτίας της καθημερινής πίεσης παθαίνουν κρίσεις άγχους, εξαντλούνται και πιέζονται σε ακραίο βαθμό, στερούνται την κοινωνική τους ζωή, τον αναγκαίο ύπνο.
Το υπουργείο Παιδείας, σαν να μην έχει συμβεί τίποτα, σαν όλα να λειτουργούν κανονικά επιμένει στην κάλυψή της ύλης καθώς και στην εφαρμογή της Τράπεζας Θεμάτων και την ΕΒΕ.
Η εγκύκλιος «διαταγή» επιδιώκει να ενοχοποιήσει τους εκπαιδευτικούς για τις όποιες καθυστερήσεις στην ολοκλήρωση της ύλης, χωρίς να λαμβάνει υπόψη τις κοινωνικές, εκπαιδευτικές και αντικειμενικές συνθήκες.
Για το ΥΠΑΙΘ «μετράει να βγει η ύλη» ως άθροισμα σελίδων και τίποτα παραπάνω. Δεν τους ενδιαφέρει αν μπορούν όλοι οι μαθητές να εμπεδώσουν την ύλη, αν έχουν αφομοιώσει την προηγούμενη, αν ο εκπαιδευτικός προσαρμόζει το ρυθμό μάθησης στις ανάγκες των μαθητών.
Η διδακτική πράξη δεν είναι μια μονόδρομη διαδικασία που ο καθηγητής προχωράει την ύλη και όποιος κατάλαβε-κατάλαβε. Ο πραγματικός δάσκαλος μορφώνει και δεν είναι απλά διεκπεραιωτής εντολών.
Ζητούν ολοκλήρωση της ύλης λίγο πριν το Πάσχα ΧΩΡΙΣ να έχουν ορίσει πότε λήγουν τα μαθήματα, έτσι ώστε να μπορούν οι εκπαιδευτικοί να υπολογίσουν πόσες ώρες διαθέτουν.
Από την άλλη οι ώρες που χάθηκαν μέχρι τώρα είναι πολλές. Χιλιάδες τα κενά εκπαιδευτικών ακόμα και τώρα. Μόνο από την απουσία από την σχολική τάξη για μεγάλα χρονικά διαστήματα των νοσούντων εκπαιδευτικών και μαθητών έχουν χαθεί εκατοντάδες χιλιάδες ώρες! Επίσης τις μέρες αυτές οι μαθητές της Γ΄ Λυκείου που επιθυμούν να εισαχθούν σε στρατιωτικές κλπ σχολές, θα απουσιάζουν από τα σχολεία για 5(!) μέρες.
Το ΥΠΑΙΘ επιδιώκει πάση θυσία να βγει η ύλη για να εφαρμοστεί η Τράπεζα Θεμάτων. Θύματα και πάλι είναι οι μαθητές που θα οδηγηθούν σε απόρριψη και θα εσωτερικεύσουν την «αποτυχία» τους. Μαζί και με την εφαρμογή της Ελάχιστης Βάσης Εισαγωγής, στόχος του είναι να αποθαρρύνει τους μαθητές ώστε να εγκαταλείψουν τα όνειρά τους για σπουδές στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση. Η μαθητική αποτυχία θα αποτελέσει μετρίσιμο μέγεθος για την εφαρμογή της αξιολόγησης.
Η ύλη, η Τράπεζα Θεμάτων, η Ελάχιστη Βάση Εισαγωγής και οι πανελλαδικές εξετάσεις είναι βασικά κομμάτια της αντιεκπαιδευτικής πολιτικής για να μετατρέψουν το δημόσιο σχολείο σε εξεταστικό κέντρο μορφωτικών φραγμών και θέλουν να συναινέσουμε σε αυτό. Η ευθύνη όμως για την κρίση του σχολείου, η ευθύνη για την ύλη που δε βγαίνει είναι μόνο του ΥΠΑΙΘ.
Να σταματήσει να στοχοποιεί και να ενοχοποιείτε τους εκπαιδευτικούς.
Η ύλη δεν μπορεί να διδαχτεί επαρκώς, όπως ζητά η «διαταγή».
Απαιτούμε:
- Την ανάκληση της εγκυκλίου.
- Να μειωθεί άμεσα και δραστικά η ύλη σε όλες τις τάξεις και σε όλα τα μαθήματα.
- Απαιτούμε Την κατάργηση της Τράπεζας Θεμάτων και της Ελάχιστης Βάσης Εισαγωγής.
- Άμεση κάλυψη όλων των κενών.
- Όχι στη μείωση των εισακτέων στα πανεπιστήμια.