Τ η θετική του γνωμοδότηση με ομόφωνο τρόπο έδωσε το δημοτικό συμβούλιο Λοκρών για τη δημιουργία τμημάτων ένταξης σε σχολικές μονάδες της περιοχής από το προσεχές σχολικό έτος στην τελευταία του συνεδρίαση που πραγματοποιήθηκε μέσω τηλεδιάσκεψης χθες το βράδυ.
Ειδικότερα, και όσον αφορά στην πρωτοβάθμια εκπαίδευση, τμήματα ένταξης αναμένεται να λειτουργήσουν, μετά από σχετική εισήγηση της Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Φθιώτιδας στο 2ο δημοτικό σχολείο Μαλεσίνας, στο δημοτικό σχολείο Λάρυμνας και στο δημοτικό σχολείο της Τραγάνας, καθώς οι εν λόγω μονάδες έχουν τον απαιτούμενο αριθμό μαθητών με γνωμάτευση από το ΚΕΣΥ για την υποστήριξη τους από τμήμα ένταξης.
Ως προς τη δευτεροβάθμια εκπαίδευση στη Λοκρίδα, και με το ίδιο σκεπτικό, τμήμα ένταξης δημιουργείται στο Γυμνάσιο της Αταλάντης.
Τι είναι Τμήμα Ένταξης
Στο τμήμα ένταξης φοιτούν μαθητές με αναπηρία ή με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες για ορισμένες μόνο ώρες την εβδομάδα και εντός του σχολικού πλαισίου. Στην πλειοψηφία τους φοιτούν μαθητές με μαθησιακές δυσκολίες, προβλήματα συμπεριφοράς και χαμηλή σχολική επίδοση. Η ένταξη στα τμήματα γίνεται ανάλογα με την σοβαρότητα των ε.ε.α, την επιτακτικότητα της ανάγκης για εξειδικευμένο εκπαιδευτικό πρόγραμμα, την ηλικία και την τάξη.
Η διδασκαλία στο τμήμα ένταξης μπορεί να γίνεται ένας προς έναν μεταξύ εκπαιδευτικού και παιδιού ή να σχηματίζονται ολιγομελείς ομάδες μαθητών. Η εκπαίδευση στο τμήμα ένταξης διαφοροποιείται ανάλογα με τις εκπαιδευτικές ανάγκες των μαθητών. Βασίζεται στην άτυπη αξιολόγηση και την κατάρτιση του εκπαιδευτικού ειδικής αγωγής , λαμβάνοντας υπ όψιν την γνώμη, παρατήρηση των καθηγητών της τάξης καθώς και στην διάγνωση που προέρχεται από το ΚΕΔΔΥ.
Με βάση την αξιολόγηση και την εισήγηση του ΚΕΔΔΥ καταρτίζεται εξειδικευμένο πρόγραμμα ως προς το περιεχόμενο και τον τρόπο υλοποίησης του, καθορίζονται οι στόχοι του προγράμματος. Βέβαια, αυτό προϋποθέτει και περιλαμβάνει την συνεργασία του εκπαιδευτικού ειδικής αγωγής με τους εκπαιδευτικούς της γενικής τάξης, σε επίπεδο υλικού, στόχων, κατανόησης και αλληλοτροφοδότησης.
Η διδακτέα ύλη επιλέγεται και συνδιαμορφώνεται μετά από τροποποιήσεις και προσαρμογές σε εγχειρίδια και υλικό και δεν διατάσσεται κατά τάξη , βαθμίδα ή ηλικία αλλά οργανώνεται με βάση τις ανάγκες του μαθητή.