Για σκεφτείτε ένας κατάλογο εστιατορίου ( απλού ή ξενοδοχείου ) στην Ρούμελη, με : Πέστροφα Ορχομενού! Κρασί Διστόμου! Μέλι Παρνασσού, Βαρδουσίων, Ελικώνα! Φορμαέλα Αράχοβας, Ελιές Αμφίσσης! Οψιμοτύρι Διστόμου! Φέτα Παρνασσού! Φάβα Σκύρου, Κουραμπιέδες Λαμίας, Σουβλάκι Λιβαδειάς, κλπ κλπ
Τα τοπικά προϊόντα όσο και αν ακόμα δεν το έχουμε καταλάβει όλοι, αποτελούν πόλο έλξης για τους τουρίστες αλλά και όλο αυξανόμενα για κάθε καταναλωτή – πελάτη! Εδώ και χρόνια φορείς και ιδιώτες επιχειρηματίες το έχουν καταλάβει και σιγά-σιγά χρησιμοποιούν το όπλο” αυτό προτείνοντας την χρήση τους στο μενού.
Από χρόνια το Κίνημα <<Καταναλώνουμε ο,τι Παράγουμε>>, είχε ξεκινήσει καμπάνια σε συνεργασία με τους Ξενοδόχους με έμφαση στο <<Ντόπιο Πρωινό>>. Υπήρξαν επιμέρους ανταποκρίσεις- και ο σπόρος άρχισε να αποδίδει.
Τώρα, η υπόθεση προχωράει πιο συστηματικά και επεκτείνεται με εμπλοκή και άλλων φορέων!
Με το βλέμμα στην επόμενη ημέρα της πανδημίας, ανακοινώθηκε η επανεκκίνηση του καινοτόμου έργου “Τοπικά & Επώνυμα”, από την Πανελλήνια Ομοσπονδία Ξενοδόχων (ΠΟΞ), το Δίκτυο “Authentic Greece” και τους λοιπούς συντελεστές του.
Πολύ πριν την έκρηξη της πανδημίας, η ΠΟΞ είχε υιοθετήσει την οργανωμένη διασύνδεση του τουρισμού με τη γαστρονομία, μέσα από το “Authentic Greece – δίκτυο παραγωγών και γαστροτουρισμού” και το “We Do Local”. Το έργο “Τοπικά & Επώνυμα” βασίζεται στο Μοντέλο ΤΕΤοΠ, δηλαδή «Το Επώνυμο Τοπικό Προϊόν ως αποδοτικό εργαλείο Marketing Ξενοδοχείων & Προορισμών».
Ιδιαίτερο χαρακτηριστικό του είναι ότι σημαντικές δράσεις προβολής διενεργούνται στα καταστήματα λιανικής πώλησης τροφίμων, σε Ελλάδα και εξωτερικό. Επιπλέον το έργο ακολουθεί τις διεθνείς τάσεις “Αυθεντικότητας” για σήμανση και “επώνυμη” χρήση, επιλεγμένων τοπικών προϊόντων μέσα στα ξενοδοχεία, παρουσιάζοντας παραγωγούς και τόπους προέλευσης αυτών.
Σκοπός του έργου είναι, οι τουρίστες να επαναγοράζουν τοπικά προϊόντα που γεύτηκαν στις διακοπές τους και οι αγοραστές ελληνικών τοπικών προϊόντων να θέλουν να γνωρίσουν τους Ελληνικούς προορισμούς. Η ΠΟΞ, με 62 μέλη της τις τοπικές Ενώσεις Ξενοδόχων, δηλαδή τους Ελληνικούς προορισμούς, γίνεται υποστηρικτής δράσεων που προωθούν τα προϊόντα των Ελλήνων παραγωγών.