Από ένα κατεξοχήν παραδοσιακό προϊόν της Μέσης Ανατολής, το ταχίνι, τείνει να μετατραπεί τα τελευταία χρόνια σε ένα παγκόσμιο super food, το οποίο συναντάται σε διάφορες εκδοχές: από την απλή πάστα σουσαμιού μέχρι την προσθήκη του σε σάλτσες και διάφορα γλυκά.
Μέσα από την υψηλή θρεπτική του αξία-σύμφωνα με τον αμερικανικό οργανισμό τροφίμων μια κουταλιά ή 15 γρ. ταχίνι περιέχει 89 θερμίδες, 2,6 γρ. πρωτεΐνη και 1,4 γρ. φυτικές ίνες- έχει καταφέρει να μπει στην καθημερινή διατροφή όχι μόνο των μεγαλύτερων ηλικιών αλλά και της νεότερης γενιάς που επιλέγει έναν πιο υγιεινό τρόπο διατροφής- αυξηση παρουσιαζει η ζητηση και στην Ελλαδα!.
Στα 1,77 δισ. δολ. η αξία παγκοσμίως ως το 2025
Σύμφωνα με μια νέα έρευνα της Grand View Research, γραφει η Ματίνα Χαρκοφτάκη στο
FOODReporter, η αξία της παγκόσμιας αγοράς ταχίνι αναμένεται να αγγίξει τα 1,77 δισ. δολάρια μέχρι το 2025,
σημειώνοντας έναν μέσο ρυθμό ανάπτυξης της τάξεως του 5,2%. Η περιοχή της Βόρειας Αμερικής προβλέπεται να σημειώσει την δυναμικότερη ανάπτυξη η οποία κατά μέσο όρο θα διαμορφωθεί στο +6,8% κατά το διάστημα 2019-2025 με οδηγό την αυξημένη ζήτηση για εθνικά προϊόντα.
Σε ό,τι αφορά μάλιστα την αμερικανική αγορά, την ταχύτερη ανάπτυξη αναμένεται να εμφανίσει η κατηγορία των σαλτσών και αρτυμάτων με βάση το ταχίνι, καταγράφοντας μέση άνοδο 5,6%, την ίδια στιγμή που η κατηγορία των αλειμμάτων ταχίνι προβλέπεται ότι θα αντιπροσωπεύει περίπου σε αξία τα 985 εκατ. δολάρια στο σύνολο του τζίρου του συγκεκριμένου κλάδου. Να σημειωθεί ότι σε
αυτή την ανάπτυξη έχει συμβάλει και η πανδημία του κορονοϊού καθώς και η αυξημένη κίνηση που παρατηρείται στα μεγαλύτερα καταστήματα και hypermarket τα οποία διαθέτουν ευρύτερη γκάμα προϊόντων.
Με άνοδο +14% οι πωλήσεις στην Ελλάδα
Αυτή η δυναμική τάση αποτυπώνεται και στην ελληνική αγορά. Συγκεκριμένα, σύμφωνα με τα στοιχεία της IRI που προέρχονται από την καταμέτρηση της αγοράς , οι πωλήσεις ταχινιού στο οργανωμένο λιανεμπόριο στη χώρας μας ανήλθαν σε 19,071 εκατ. ευρώ το 2020 έναντι 16,728 εκατ. ευρώ το 2019, σημειώνοντας άνοδο +14%. Σε επίπεδο όγκου, οι πωλήσεις το 2020 άγγιξαν τα 2,035 εκατ. κιλά το 2020 έναντι 1,725 εκατ. κιλών το 2019, καταγράφοντας αύξηση 17%. Ανοδική πορεία ακολούθησαν και τα προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας καθώς κατά το σύνολο της περσινής χρονιάς σε όρους αξίας ανήλθαν οι πωλήσεις στα 6,473 εκατ. ευρώ έναντι 5,764 εκατ. ευρώ το 2019, την ίδια στιγμή που σε επίπεδο όγκου, πουλήθηκαν 989,586 χιλ. κιλά έναντι 829,086 χιλ. κιλών το 2019.