Για την περίοδο μετά την πανδημία, ο ελληνικός τουρισμός – και αυτός της Στερεάς Ελλάδας που μας ενδιαφέρει εδώ- είναι αναγκαίο όχι μόνο να διατηρήσει αλλά να βελτιώσει το υψηλό επίπεδο ανταγωνιστικότητας που ήδη κατέχει μέσα από την προφορά μιας απρόσκοπτης, βιώσιμης και υψηλού επιπέδου εμπειρίας σε ολόκληρο το φάσμα και το «οικοσύστημα» της τουριστικής αλυσίδας αξίας.
Στο πλαίσιο αυτό, το Ινστιτούτο του Συνδέσμου Ελληνικών Τουριστικών Επιχειρήσεων (ΙΝΣΕΤΕ) πραγματοποίησε μελέτη με θέμα «Επενδύσεις σε Δημόσιες Υποδομές για τη βελτίωση της ανταγωνιστικότητας του τουριστικού τομέα». Σύμφωνα με τα ευρήματα της μελέτης που παρουσιαζει το Hotel & Restaurant Daily, μεταξύ των δράσεων που απαιτούνται είναι και η ενίσχυση των υποδομών. απαιτούνται κυρίως, δημόσιες επενδύσεις σε υποδομές που στοχεύουν σε ενίσχυση της συνδεσιμότητας, της εμπειρίας πρόσβασης και μετακίνησης, τη λειτουργία συνολικά του προορισμού, την προσέλκυση νέων επισκεπτών, τη βελτίωση της τουριστικής εμπειρίας, τη δημιουργία νέων εμπειριών, την προώθηση της βιώσιμης ανάπτυξης και έργα με μεγάλη και πολλαπλασιαστική επίδραση.
«Εμβληματικά-κορυφαία» έργα στην χώρα
Πέρα από τις πολυσχιδείς ανάγκες σε υποδομές στο σύνολο της χώρας, ορισμένα προτεινόμενα νέα έργα έχουν ενδεχομένως τη δυνατότητα να αποτελέσουν «εμβληματικά-κορυφαία» έργα για την ανάπτυξη του ελληνικού τουρισμού. Πέραν αυτων που καταγράφονται στο δημοσιευμα, το iparnassos.gr εντοπισε μεσα στην τεραστια μελέτη τις προτάσεις πουα φορουν την περιφέρεια της Στερεας Ελλαδας και τα παρουσιάζει εδω. Ξεκινάμε με τα «Εμβληματικά-κορυφαία» έργα :
– Μητροπολιτικό συνεδριακό κέντρο στην Αθήνα για την ανάπτυξη του συνεδριακού τουρισμού μεγάλων συνεδρίων.
– Παράκτιο μέτωπο της Αθήνας: αναμόρφωση του παραλιακού μετώπου της Αττικής, ώστε να βελτιωθεί η εικόνα του προορισμού και να εμπλουτιστεί το τουριστικό προϊόν.
– Αναβάθμιση τελωνειακών σταθμών στα σύνορα με Βαλκανικές χώρες για διευκόλυνση της εισόδου των τουριστών και τη βελτίωση της εικόνας της χώρας.
– Μετατροπή της Ρόδου σε αειφόρο προορισμό, σε συνδυασμό με τη βελτίωση του οδικού δικτύου, ώστε να ανταποκριθεί στις ανάγκες της σύγχρονης αγοράς και να αποτελέσει πρότυπο για την υπόλοιπη Ελλάδα.
– Βελτίωση της οδικής σήμανσης ώστε να διευκολυνθούν οι ταξιδιώτες-περιηγη-τές με απώτερο στόχο τη μείωση της εποχικότητας και την αύξηση των τουριστικών ρευμάτων προς λιγότερο πολυσύχναστες περιοχές.
– Χώρος στάθμευσης τουριστικών λεωφορείων στην Αθήνα ώστε να αποσυμφορηθεί η κυκλοφορία κατά τις περιόδους αιχμής.
– Ανάπλαση ΔΕΘ για την προώθηση του MICE στην πόλη της Θεσσαλονίκης και τον εμπλουτισμό των δραστηριοτήτων city break που προσφέρει η πόλη.
– Ολοκληρωτικη αναπλαση του υφιστάμενου αεροδρομίου Ηρακλείου για τη σωστή εξυπηρέτηση των πολλών επισκεπτών της Κρήτης, μέχρι την ολοκλήρωση του νέου αεροδρομίου στο Καστέλι.
-Προστασία ακτών από τη διάβρωση.
-Κατασκευή νέου λιμανιού στη Σαντορίνη.
ΤΙ ΠΡΟΤΕΙΝΕΤΑΙ ΓΙΑ ΤΗΝ ΠΕΡΙΟΧΉ ΣΤΕΡΕΑΣ ΕΛΛΑΔΑΣ
Όσον αφορά τώρα την ΣΤΕΡΕΑ ΕΛΛΑΔΑ στην μελέτη του Ινστιτούτου του Συνδέσμου Ελληνικών Τουριστικών Επιχειρήσεων (ΙΝΣΕΤΕ) το iparnassos.gr εντόπισε τα εξής και τα μεταφέρει :
✓ Μαρίνα Ιτέας,Φωκίδα :
Με την συμμετοχή ενός επενδυτικού σχήματος έληξε η προθεσμία υποβολής Εκδήλωσης Ενδιαφέροντος (Α’ φάση) για την παραχώρηση του δικαιώματος του δικαιώματος χρήσης, λειτουργίας, διαχείρισης και εκμετάλλευσης της μαρίνας Ιτέας για περίοδο κατ’ ελάχιστον 35 ετώνΤο ΤΑΙΠΕΔ προχώρησε στις 2 Ιουνίου 2020στην πρόσκληση εκδήλωσης ενδιαφέροντος για την πρόσληψη ανεξάρτητου αποτιμητή. Βασικό έργο του ανεξάρτητου αποτιμητήθα είναι η αποτίμηση της αξίας παραχώρησης της Μαρίνας Ιτέας, μια διαδικασία που πρέπει να «ολοκληρωθεί και να είναι διαθέσιμη στο ΤΑΙΠΕΔ πριν την αποκρατικοποίηση της Μαρίνας. Στον διαγωνισμό για τα δικαιώματα χρήσης, λειτουργίας, διαχείρισης και εκμετάλλευσης της Μαρίνας Ιτέας, αναδείχθηκε ένας υποψήφιος.
✓Επέκταση Λιμένα Αγίου Κωνσταντίνου,Φθιώτιδα:
Το έργο αφορά στην κατασκευή, για τη δημιουργία πρόσθετου χερσαίου χώρου και νέων κρηπιδωμάτων μεγαλύτερου βάθους, μέσω της επέκτασης της υφιστάμενης αποβάθρας, με την παράλληλη μετατόπιση του υφιστάμενου κατακόρυφου μετώπου, κατά 15 μ. προς ανατολικά, και τη δημιουργία κατακόρυφου μετώπου, συνολικού μήκους 147 μ., η κατασκευή νέου προβλήτα –κάθετου στην αποβάθρα, συνολικού μήκους 60 μ., με στόχο τη δημιουργία προστατευμένης λιμενολεκάνηςαπό τον βόρειο κυματισμό και τέλος, η δημιουργία πρόσθετου χερσαίου χώρου όπισθεν του προβλήτα, επιφάνειας 565 τ.μ. ▪Ο προϋπολογισμός του έργου ανέρχεται σε € 9,8εκατ. ευρώ συμπεριλαμβανομένου ΦΠΑ
✓ Ε65 -Αυτοκινητόδρομος Κεντρικής Ελλάδος :
-✓Καινούργιος αυτοκινητόδρομος σύνδεσης της Λαμίας με την Εγνατία Οδό✓Ανάγκη κατασκευής του τμήματος Τρίκαλα-ΕγνατίαΟλοκλήρωση Οδικού Άξονα Λάρισας -Κοζάνης ✓Οδική διασύνδεση της Λάρισας με την Κοζάνη, σε διαδρομή που εδώ και χρόνια έχει διευκρινιστεί και αποφασιστεί.✓Αυτή τη στιγμή η Δυτική Μακεδονία επιχειρεί έναν μεγάλο κύκλο (πολλών χιλιομέτρων), για να φτάσει στη Λάρισα. Με το έργο αυτό θαγίνει η διαδρομή πολύ πιο σύντομη και με μεγαλύτερη ασφάλεια.
✓ Βελτίωση της Οδικής Σήμανσης:
✓Ένα από τα θέματα που αναφέρουν οι τουρίστες, σε έρευνα του ΙΝΣΕΤΕ, ως αρνητικό από την εμπειρία τους για τη χώρα αφορά και την οδική σήμανση. ✓Χρειάζεται σημαντική βελτίωση σε όλο το δίκτυο -εκτός αυτοκινητοδρόμων -της οδικής σήμανσης με την τήρηση της νομοθεσίας που θα αφαιρέσει αυθαίρετες παρεμβάσεις, θα καταστήσει ενιαία και ομοιόμορφη την οδική σήμανση, θα καταστήσει τους δρόμους ασφαλέστερους και θα κάνει πιο ευχάριστη και ξεκούραστη την οδήγηση στον κάθε επισκέπτη.✓Επιπλέον καθώς έχουν αναπτυχθεί πολιτιστικές διαδρομές, θα πρέπει παράλληλα να βελτιωθεί η σήμανση αρχαιολογικών –πολιτιστικών χώρων και τουριστικών αξιοθέατων, ιδιαίτερα στα σημεία εκτός του αυτοκινητόδρομου.✓Σήμερα, είναι ήδη σε εξέλιξη προγράμματα πολιτιστικού τουρισμού σε τρεις Περιφέρειες της χώρας και το ίδιο θα πρέπει να εφαρμοστεί σε όλη την Ελλάδα( καιμ την Στερεά Ελλάδα).
✓ Παράκαμψη Χαλκίδας,Εύβοια▪
Το έργο που θα συνδέει τον Βόρειο με το Νότιο Άξονα, παρακάμπτοντας την πόλη της Χαλκίδας, θα συμβάλει στην βελτίωση των κυκλοφοριακών συνθηκών, στην τόνωση του τουρισμού και στην ενίσχυση των δραστηριοτήτων της περιοχής. Επί της ουσίας αποτελεί τμήμα του διαμήκη άξονα της Εύβοιας. Αναλυτικά, πρόκειται για την οδική αρτηρία που ξεκινά λίγο πριν τον κόμβο της Νέας Λαμψάκου, στη σημερινή χάραξη του δρόμου Χαλκίδα-Αλιβέρι-Λέπουρα και, παρακάμπτοντας ανατολικά την πόλη της Χαλκίδας, σε νέα χάραξη, καταλήγει στα Ψαχνά, όπου συναντά τον Βόρειο Άξονα της Ευβοίας (Χαλκίδα –Ιστιαία –Λουτρά Αιδηψού)▪Ο προϋπολογισμός ανέρχεται σε €248 εκατ. ευρώ συμπεριλαμβανομένου ΦΠΑ
✓ Βιολογικός Σταθμός Σταθμός-Διάθεση Λυμάτων Οικισμών Χαλκίδας,Εύβοια:
Το αντικείμενο της δημοπρασίας περιλαμβάνει την κατασκευή της Εγκατάστασης Επεξεργασίας Λυμάτων. για την κάλυψη των οικισμών Δροσιάς, Βαθέως, Φάρου και Παραλίας Αυλίδας, μετά των έργων διάθεσης των επεξεργασμένων λυμάτων, καθώς και των ηλεκτρομηχανολογικών έργων επτά (7) εξωτερικών αντλιοστασίων μεταφοράς λυμάτων των καλυπτόμενων οικισμών στην Ε.Ε.Λ. ▪Ο προϋπολογισμός ανέρχεται σε € 9,5 εκατ. ευρώ συμπεριλαμβανομένου ΦΠΑ.
✓ Μονάδα Επεξεργασίας Απορριμμάτων Βοιωτίας:
▪Το έργο αφορά στη μελέτη -κατασκευή και δοκιμαστική λειτουργία της Μονάδας Επεξεργασίας Αστικών Στερεών Αποβλήτων των Δήμων Θηβαίων, Αλιάρτου και Τανάγρας, συνολικής ετήσιας δυναμικότητας 32.000 t/έτος σύμμεικτα ΑΣΑ, 1.850 t/έτος προδιαλεγμένωνοργανικών, 1.300 t/έτος πρασίνων-γεωργικών αποβλήτων και 7.000 t/έτος ιλύος, σε οικόπεδο ιδιοκτησίας του ΦοΔΣΑΣτερεάς Ελλάδας Α.Ε. πλησίον του υφιστάμενου ΧΥΤΑ Θήβας.▪Το αντικείμενο του έργου περιλαμβάνει: την κατασκευή των έργων Πολιτικού Μηχανικού, την προμήθεια και εγκατάσταση όλου του ηλεκτρομηχανολογικού εξοπλισμού, την τρίμηνη δοκιμαστική λειτουργία του έργου, τη θέση σε αποδοτική λειτουργία και της δοκιμές ολοκλήρωσης, τη συντήρηση του έργου μέχρι την Οριστική Παραλαβή του
✓ Άρδευση Ανατολικής Βίστριζας, Φθιώτιδα:
Το έργο υλοποιείται με Διευθύνουσα Υπηρεσία τη Διεύθυνση Τεχνικών Έργων της Περιφέρειας Στερεάς Ελλάδας και σε ότι αφορά της προβλεπόμενες εργασίες περιλαμβάνει:oέργα διευθέτησης χειμάρρων και αντιπλημμυρικής προστασίαςoαποχετευτικά και στραγγιστικά δίκτυαoκατασκευή υπόγειου αρδευτικού δικτύουoκατασκευή αγροτικού οδικού δικτύο
Η ΠΛΗΡΗΣ ΜΕΛΕΤΗ ΕΔΩ :https://insete.gr/wp-content/uploads/2020/12/20-12_Ependiseis_Ypodomes.pdf