Κρύβονται πίσω από στρατηγικές μάρκετινγκ λέει το Break Free From Plastic
Και ενώ Coca-Cola, Pepsi και Nestlé έχουν επιδοθεί σε μια κούρσα εξαγγελιών τον τελευταίο καιρό σε σχέση με την στρατηγική τους για τη μείωση του πλαστικού στις συσκευασίες των προϊόντων τους καθώς και για την προσπάθειά τους να γίνουν «πράσινες», έρχεται η πρωτοβουλία Break Free From Plastic και τους αποδίδει για τρίτη συνεχόμενη χρονιά τον τίτλο με τους χειρότερους ρυπαντές πλαστικού στον κόσμο (world’s worst plastic polluters).
Συγκεκριμένα, όπως γράφει σήμερα η Ματίνα Χαρκοφτάκη, στο FOODReporter, ο ετήσιος περιβαλλοντικός έλεγχος του Break Free From Plastic έδειξε ότι οι τρεις πουλυεθνικοί κολοσσοί είναι αυτοί που μολύνουν περισσότερο το περιβάλλον με πλαστικό σε παγκόσμιο επίπεδο.
Να σημειωθεί ότι στην έρευνα συμμετείχαν 15.000 εθελοντές, οι οποίοι συνέλεξαν 346.494 πλαστικά αντικείμενα σε 55 χώρες.
Τα σκήπτρα της εταιρείας που ευθύνεται περισσότερο για τη μόλυνση του περιβάλλοντος έλαβε η Coca-Cola καθώς ξεπέρασε σε αριθμό πλαστικών αντικειμένων και τον από κοινού αριθμό της Pepsi και της Nestlé. Την πεντάδα με τους χειρότερους ρυπαντές συμπληρώνουν η Unilever με brands όπως Magnum και Dove και η Mondelēz στην οποία ανήκουν τα Cadbury και Oreo.
Τα ευρήματα Από τα συνολικά 346.494 πλαστικά που περισυνελέγησαν: • το 63% ήταν επώνυμα προϊόντα από αναγνωρίσιμη μάρκα• οι 13.834 συσκευασίες σε 51 χώρες ήταν της Coca-Cola. Παράλληλα, στον έλεγχο εντοπίστηκαν περισσότερες από 5.000 διαφορετικές μάρκες.
Μάλιστα, μια συνοδευτική έκθεση που συντάχθηκε από ακτιβιστές τόσο του Break Free From Plastic όσο και της Greenpeace υποστήριξε, μεταξύ άλλων, ότι ο περιβαλλοντικός έλεγχος έδειξε πως οι μεγάλοι πολυεθνικοί όμιλοι κρύβονται πίσω από «έξυπνες τακτικές μάρκετινγκ και μεγαλεπήβολους στόχους βιωσιμότητας», χωρίς ωστόσο να προβαίνουν σε ουσιαστικές αλλαγές για να στηρίξουν την στρατηγική αειφορίας.
«Οι εταιρείες που ρυπαίνουν περισσότερο στον κόσμο ισχυρίζονται ότι εργάζονται σκληρά για την αντιμετώπιση της μόλυνσης από πλαστικό, ωστόσο συνεχίζουν να αυξάνουν τις πλαστικές συσκευασίες μιας χρήσης», ανέφερε η επικεφαλής των παγκόσμιων εκστρατειών της πρωτοβουλίας, Emma Priestland και πρόσθεσε: «Οι Coca-Cola, PepsiCo και Nestlé θα πρέπει να οδηγούν το δρόμο στην εξεύρεση πραγματικών λύσεων». Δε μειώνεται η χρήση παρθένου πλαστικού.
Αν και οι επτά από τις δέκα κορυφαίες ρυπογόνες εταιρείες έχουν υπογράψει τη δέσμευση New Plastics Economy Global του Ellen MacArthur Foundation, ωστόσο ο οργανισμός ανέφερε ότι έχουν μειώσει μόλις κατά 0,1% τη χρήση του παρθένου πλαστικού το 2019 έναν τι του 2018, την ίδια στιγμή που η Coca-Cola στην πραγματικότητα αύξησε την ποσότητα του πλαστικού που χρησιμοποιεί.