Άλλη μια μέρα, άλλο ένα τρένο, άλλη μια «τεχνική βλάβη». Η αμαξοστοιχία IC 56 της Hellenic Train, στο βασικότερο σιδηροδρομικό δρομολόγιο της χώρας, Αθήνα–Θεσσαλονίκη, ακινητοποιήθηκε ανήμερα Χριστουγέννων κοντά στη σήραγγα της Όθρυος. Όχι λόγω ακραίων καιρικών φαινομένων. Όχι λόγω απρόβλεπτης καταστροφής. Αλλά λόγω βλάβης στη μηχανή.
318 επιβάτες εγκλωβισμένοι, για πάνω από δύο ώρες, σε ένα σύστημα που υποτίθεται πως έχει «γυρίσει σελίδα». Εφεδρικές μηχανές έφτασαν, ρυμούλκηση έγινε, το τρένο συνέχισε — με καθυστέρηση 131 λεπτών. Και κάπου εκεί τελειώνει το επιχειρησιακό σκέλος και ξεκινά το γνώριμο αφήγημα: «διερευνούμε τα αίτια» και «ευχαριστούμε για την κατανόηση».
Μόνο που η κατανόηση δεν είναι ανεξάντλητη. Όπως και η ανοχή των πολιτών σε έναν σιδηρόδρομο που εξακολουθεί να λειτουργεί με λογικές προηγούμενων δεκαετιών, σε μια χώρα που έχει πληρώσει βαρύ τίμημα για την εγκατάλειψη, την υποστελέχωση και την έλλειψη ουσιαστικού ελέγχου.
Οι αποζημιώσεις —25% ή 50% του εισιτηρίου— μπορεί να προβλέπονται από τον ευρωπαϊκό κανονισμό, αλλά δύσκολα αποζημιώνουν χαμένο χρόνο, χαμένες ανταποκρίσεις, χαμένες γιορτές. Ο επιβάτης δεν ζητά χάρη· ζητά αξιοπιστία. Ζητά να φτάνει στον προορισμό του χωρίς να παίζει ρώσικη ρουλέτα με τις μηχανές και τις ράγες.
Το ερώτημα δεν είναι πια «τι έφταιξε αυτή τη φορά». Το ερώτημα είναι πόσες φορές ακόμη θα διαβάζουμε την ίδια ανακοίνωση, με διαφορετική ημερομηνία, πριν παραδεχτούμε ότι το πρόβλημα δεν είναι η βλάβη — είναι το ίδιο το σύστημα.
Η ΑΝΑΚΟΙΝΟΣΗ ΤΗΣ Hellenic Train
Αθήνα, 25 Δεκεμβρίου 2025 – Η Hellenic Train ενημερώνει το επιβατικό κοινό ότι η αμαξοστοιχία IC 56, που εκτελεί το δρομολόγιο Αθήνα–Θεσσαλονίκη, ακινητοποιήθηκε στις 21:18 κοντά στην περιοχή της σήραγγας Όθρυος, λόγω τεχνικής βλάβης στη μηχανή.
Στο σημείο μετέβησαν άμεσα δύο εφεδρικές μηχανές προκειμένου να ρυμουλκήσουν την αμαξοστοιχία προς το Λειανοκλάδι και να πραγματοποιηθεί η διαδικασία αντικατάστασης της μηχανής.
Με την ολοκλήρωση της διαδικασίας, η αμαξοστοιχία συνέχισε το δρομολόγιό της προς τη Θεσσαλονίκη με 131 λεπτά καθυστέρηση από το Λειανοκλάδι.
Καθ’ όλη τη διάρκεια της αναμονής, το προσωπικό της Hellenic Train βρισκόταν κοντά στους 318 επιβάτες της αμαξοστοιχίας, παρέχοντας συνεχή ενημέρωση για την εξέλιξη του συμβάντος και του δρομολογίου.
Η Hellenic Train διερευνά τα αίτια της βλάβης και ευχαριστεί θερμά το επιβατικό κοινό για την κατανόηση.
Αποζημιώσεις
Η Hellenic Train ενημερώνει ότι, σύμφωνα με τον Ευρωπαϊκό Κανονισμό 2021/782, οι επιβάτες μπορούν να αποζημιωθούν με το 25% της αξίας του εισιτηρίου για καθυστέρηση δρομολογίου από 60 έως 119 λεπτά ή με το 50% της αξίας του εισιτηρίου, σε περίπτωση καθυστέρησης 120 λεπτών και άνω. Η αποζημίωση καταβάλλεται με τους εξής τρόπους:
– Τα εισιτήρια που έχουν εκδοθεί από εκδοτήρια και έχουν πληρωθεί με μετρητά, αποζημιώνονται μόνο από τα ενεργά εκδοτήρια.
– Οι κάτοχοι των εισιτηρίων, τα οποία έχουν αγοραστεί με κάρτα, ανεξάρτητα από κανάλι πώλησης (εκδοτήρια, webticketing & app) μπορούν:
είτε να απευθυνθούν σε κάποιο εκδοτήριο Σταθμού για την αποζημίωση του εισιτηρίου.
είτε να στείλουν γραπτό αίτημα στην εταιρεία μέσω της φόρμας παραπόνων/αιτημάτων με τον αριθμό του εισιτηρίου, αν είναι ηλεκτρονικό, ή να επισυνάψουν το pdf του εισιτηρίου ή ευκρινή φωτογραφία αν είναι εκδοτηρίου, ζητώντας το αναλογούν αντίτιμο, το οποίο θα επιστραφεί στην κάρτα, η οποία χρησιμοποιήθηκε για την αγορά του εισιτηρίου.
Για περισσότερες πληροφορίες και για την υποβολή αιτήσεων αποζημίωσης, οι επιβάτες παρακαλούνται να επισκεφθούν την ιστοσελίδα της Hellenic Train ή να επικοινωνήσουν με τις αρμόδιες υπηρεσίες εξυπηρέτησης πελατών.



© 2020 - 2021 | Designed with 💗 by