Γεώργιος Σκούρας Περιφερειακος Σύμβουλος Στερεά Υπεροχής
Ερώτηση προς την Περιφέρεια Στερεάς Ελλάδας για το επικίνδυνο οδικό δίκτυο της Φθιώτιδα
Προς τον Περιφερειάρχη Στερεάς Ελλάδας κ. Φάνη Σπανό.
Θέμα: «Επικίνδυνο για θανατηφόρα ατυχήματα το οδικό δίκτυο της Π.Ε. Φθιώτιδας»
Μεγάλος είναι ο αριθμός των τροχαίων ατυχημάτων στο υπάρχον οδικό δίκτυο της Π.Ε. Φθιώτιδας, πολλά εκ των οποίων είναι θανατηφόρα, εξαιτίας της ανύπαρκτης συντήρησης της τελευταίας εικοσαετίας, των ελάχιστων βελτιώσεων αλλά και της χρόνιας υποχρηματοδότησης.
Ο οδικός άξονας Λαμίας – Μακρακώμης, δέχεται βαρύ κυκλοφοριακό φορτίο, εξυπηρετώντας την Δυτική Φθιώτιδα και την Π.Ε. Ευρυτανίας. Πρόκειται για δρόμο χαραγμένο εδώ και δεκαετίες, ο οποίος φαίνεται πως δεν ανταποκρίνεται στις σημερινές ανάγκες. Η έλλειψη συντήρησης των τελευταίων ετών, έχει ως αποτέλεσμα να παρουσιάζει εκτεταμένες φθορές, που καθιστούν ιδιαιτέρως επικίνδυνη την οδήγηση και θέτουν σε κίνδυνο την ασφάλεια οδηγών και επιβατών.
Ειδικότερα το τμήμα Σ.Σ. Λιανοκλαδίου-Ζηλευτού μήκους περίπου 14 χιλιομέτρων, βρίσκεται σε κακή κατάσταση, ενώ σε πολλά σημεία του χαρακτηρίζεται ως «καρμανιόλα», λόγω των συχνών ατυχημάτων. Η διέλευση μεγάλου αριθμού βαρέων οχημάτων σε καθημερινή βάση, επιβαρύνει την ήδη κακή κατάσταση του δρόμου προκαλώντας φθορές και παραμορφώσεις στο οδόστρωμα. Το μεγάλο πρόβλημα της επικινδυνότητας του δρόμου απασχολεί διαρκώς τους πολίτες της περιοχής και η ανησυχία τους εντείνεται ακόμη περισσότερο εξαιτίας της αναμενόμενης αυξημένης κίνησης με την πλήρη λειτουργεία του αυτοκινητόδρομου Ε65.
Ο στενός (συνδετήριος) δρόμος που συνδέει τον Ε65 με την παλαιά Ε.Ο. Λαμίας – Δομοκού μήκους 10 χλμ. περίπου, εκθέτει τους διερχόμενους οδηγούς σε τεράστιο κίνδυνο, εξαιτίας της ολισθηρότητας του οδοστρώματος. Παραδόθηκε στην κυκλοφορία στα τέλη Δεκεμβρίου του 2017 από τον Αυτοκινητόδρομο Κεντρικής Ελλάδας – Ε65, αντιμετωπίζοντας όμως αρκετά προβλήματα από την κατασκευή του. Ανεξάρτητα από το ποιος έχει την ευθύνη συντήρησής του, απαιτείται άμεσα στρώση αντιολισθητικού ασφαλτοτάπητα υψηλής πρόσφυσης για την μείωση των τροχαίων ατυχημάτων.
Σε άσχημη κατάσταση βρίσκονται και οι επαρχιακοί δρόμοι Λαμίας – Μοσχοχωρίου, Λαμίας – Στυλίδας, Στυλίδας – Πελασγίας μέχρι τον Κυπαρισσώνα, Πελασγίας – Μύλων, Λουτρών Υπάτης – Αργυροχωρίου, Αταλάντης – Καλαποδίου, δημιουργώντας τεράστια προβλήματα στις μετακινήσεις των πολιτών «εγκυμονώντας» σοβαρούς κινδύνους για τα διερχόμενα οχήματα και την ασφάλεια των επιβατών τους. Πρόκειται για δρόμους στους οποίους συμβαίνουν συχνά ατυχήματα λόγω των προβλημάτων που παρουσιάζουν και όπως γίνεται κατανοητό δεν είναι επιτρεπτό η Περιφέρεια να καθυστερήσει άλλο την παρέμβασή της.
Επειδή η κατάσταση από τις φθορές και την έλλειψη συντήρησης, του οδικού δικτύου της Π.Ε. Φθιώτιδας είναι πλέον άκρως επικίνδυνη με σοβαρές συνέπειες για την σωματική ακεραιότητα των οδηγών.
Επειδή βασικοί οδικοί άξονες στην περιοχή με πολλή μεγάλη κίνηση, αντιμετωπίζονται αποσπασματικά σε επίπεδο συντήρησης και αποκατάστασης των ζημιών, με εργολαβίες ανά τμήματα των τριών και τεσσάρων χιλιομέτρων.
Επειδή το Υπ. Υποδομών και Μεταφορών είχε δημοπρατήσει την μελέτη Σταυρός – Καστρί προϋπολογισμού 2,6 εκατ. ευρώ όμως μέχρι σήμερα δεν έχει καταλήξει σε ανάδοχο μελετητή και φαίνεται ότι η καθυστέρηση θα είναι αρκετά μεγάλη.
Με βάση τα παραπάνω ερωτάστε κ. Περιφερειάρχη:
α) Σε ποιες παρεμβάσεις προτίθεστε να προχωρήσετε για την αποφυγή των τροχαίων ατυχημάτων και την ασφάλεια των οδηγών στους παραπάνω δρόμους;
β) Γιατί στην πρόταση που κατατέθηκε από την Περιφέρεια Στερεάς για ένταξη πέντε σημαντικών έργων στην πρόσκληση «βελτίωσης οδικής ασφάλειας» του Ταμείου Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας σε ισάριθμα κρίσιμα σημεία του οδικού δικτύου με συνολικό προϋπολογισμό 39 εκατ. ευρώ, δεν υπάρχουν έργα της Φθιώτιδας και της Φωκίδας;
γ) Προτίθεστε σε επίπεδο Περιφέρειας Στερεάς να συστήσετε Παρατηρητήριο Οδικής Ασφάλειας, το οποίο σε συνεργασία με τις Τεχνικές Υπηρεσίες των Π. Ενοτήτων, των Δήμων αλλά και των ΤΕΕ, θα έχει στόχο να εξετάζει και να καταγράφει τα επικίνδυνα σημεία των δρόμων, να διερευνά το ενδεχόμενο ατυχημάτων , να ενημερώνει και να ευαισθητοποιεί τους οδηγούς μέσω διαδικτύου, αλλά και να προτείνει παρεμβάσεις για την βελτίωση της οδικής Υποδομής, με απώτερο σκοπό τη σταδιακή μείωση των τροχαίων ατυχημάτων;