Ανακοίνωση από την Επιτροπή Αγώνα
Ε κ μέρους της Επιτροπής Αγώνα που συστάθηκε στις 10.10.2021 κατά τη συνάντηση στο Πολιτιστικό Κέντρο Αμφίκλειας με θέμα την συγκοινωνιακή απομόνωση της περιοχής μας, όπου συμμετείχαν δεκάδες εκπρόσωποι της αυτοδιοίκησης των Νομών της Φθιώτιδας και Φωκίδας και των συλλόγων της ευρύτερης περιοχής, θα θέλαμε:
Πρώτα από όλα, να ευχαριστήσουμε όσους από τους εκπροσώπους μας στο κοινοβούλιο ανέδειξαν το θέμα στη Βουλή με σχετικές αναφορές και ερωτήσεις στα πλαίσια του κοινοβουλευτικού ελέγχου.
Να σας ενημερώσουμε ότι προχωράμε σε συγκέντρωση διαμαρτυρίας το Σάββατο 16 Απριλίου στις 11:00 π.μ. στον σταθμό Κ. Τιθορέας, με κεντρικό αίτημα την άμεση επαναφορά των καθημερινών δρομολογίων του τραίνου στην παλιά γραμμή Τιθορέα – Αμφίκλεια – Λιλαία – Μπράλος – Λειανοκλάδι.
Να καλέσουμε τον καθένα σας να παρευρεθεί, να συμπαρασταθεί και να αναδείξει τα δίκαια και αυτονόητα αιτήματα μας.
Ψήφισμα διαμαρτυρίας
Εμείς οι εκπρόσωποι του Δήμου Αμφίκλειας – Ελάτειας, του Δήμου Δελφών, των Δημοτικών κοινοτήτων, των Τοπικών κοινοτήτων, των τοπικών συλλόγων και κάτοικοι 34 Δημοτικών Ενοτήτων και Κοινοτήτων των Νομών της Φθιώτιδας και Φωκίδας, εκπροσωπώντας περισσότερους από 20.000 κατοίκους, μετά από συνάντηση στις 10 Οκτωβρίου στην Αμφίκλεια, με θέμα την συγκοινωνιακή απομόνωση της περιοχής μας,
Διαμαρτυρόμαστε για:
- Την αδικαιολόγητη συρρίκνωση των σιδηροδρομικών δρομολογίων στην παλιά γραμμή Τιθορέα – Αμφίκλεια – Λιλαία – Μπράλος – Λειανοκλάδι από 16 την εβδομάδα σε μόλις 4 δρομολόγια την εβδομάδα.
- Την σχεδόν ολοκληρωτική απουσία δρομολογίων των ΚΤΕΛ στην περιοχή μας. Επισημαίνουμε ότι:
- Τα μόλις 4 δρομολόγια που έχει βάλει πρόσφατα η ΤΡΑΙΝΟΣΕ, δεν καλύπτουν σε καμιά περίπτωση τις συγκοινωνιακές ανάγκες της περιοχής μας. Όπως έχουν δρομολογηθεί δεν είναι καθόλου λειτουργικά, με αποτέλεσμα να αλλοιώνεται η εικόνα των πραγματικών αναγκών και δυνατοτήτων της γραμμής.
- Δεν υπάρχει πλέον καμιά δυνατότητα για μετάβαση στην πρωτεύουσα της χώρας μας και αυθημερόν επιστροφή, όπως υπήρχε πριν την συρρίκνωση των δρομολογίων.
- Δεν υπάρχει πλέον δυνατότητα για καθημερινή πρωινή άφιξη στην Αθήνα, όχι μόνο μέσω των σταθμών της παλιάς γραμμής Τιθορέα – Αμφίκλεια – Λιλαία – Μπράλος – Λειανοκλάδι, αλλά ακόμα και μέσω σταθμών του Κεντρικού Σιδηροδρομικού Δικτύου όπως Τιθορέα, Λειβαδιά και Θήβα, αφού εν έτει 2021, η πρώτη άφιξη στην Αθήνα είναι στις 13:24, ενώ το πρωινό καθημερινό δρομολόγιο της παλιάς γραμμής που εξυπηρετούσε και όλους τους άλλους σταθμούς μέχρι την Αθήνα, έφτανε στην Αθήνα στις 9:24.
- Τα 16 δρομολόγια τη εβδομάδα που ίσχυαν μέχρι το καλοκαίρι του 2020 και εξυπηρετούσαν τους σταθμούς της παλιάς γραμμής ήταν τα μοναδικά δρομολόγια και για τους σταθμούς: Κηφισσός του Νομού Φθιώτιδας, Παρόρι, Δαύλεια, Χαιρώνεια, Αλαλκομεναί, Υψηλάντης, Αλίαρτος, και Τανάγρα του Νομού Βοιωτίας.
- Η εξασφάλιση Δημόσιων Συγκοινωνιών είναι υποχρέωση του κράτους και προτεραιότητα της Ε.Ε. ως κοινωνικό αγαθό με ιδιαίτερο και σημαντικό αναπτυξιακό ρόλο, το οποίο δεν επιτρέπεται να προσεγγίζεται αποκλειστικά και μόνο με οικονομικά κριτήρια.
Διεκδικούμε τα αυτονόητα: - Την άμεση επαναφορά των 16 προηγούμενων δρομολογίων του σιδηρόδρομου. Ιδίως εν όψει της νέας σύμβασης Υποχρέωσης Δημόσιας Υπηρεσίας (ΥΔΥ) της ΤΡΑΙΝΟΣΕ με το ελληνικό δημόσιο για τα επόμενα 15 χρόνια που θα υπογραφεί μέχρι τέλους του έτους.
- Την επαναφορά των παλιότερων δρομολογίων των ΚΤΕΛ στην περιοχή μας και τη δρομολόγηση νέων που να συνδέουν τις κοινότητες της περιοχής μεταξύ τους και φυσικά με τη Λαμία και τη Λειβαδιά.
Καλούμε τους εκπροσώπους μας στο κοινοβούλιο να αποδείξουν πρακτικά τις ευαισθησίες τους, στα δίκαια και αυτονόητα αιτήματα μας.
Δηλώνουμε ότι θα εντείνουμε τις διαμαρτυρίες μας, και θα κλιμακώσουμε τις κινητοποιήσεις μας μέχρι την τελική δικαίωση των αιτημάτων μας.