Με εντατικούς ρυθμούς προχωρά το έργο «Τοπικά & Επώνυμα», που υλοποιεί η «Αυθεντική Ελλάδα» σε συνεργασία με την Πανελλήνια Ομοσπονδία Ξενοδόχων (ΠΟΞ) και άλλους φορείς.
Το έργο, υπενθυμίζουμε, ανακοινώθηκε δημόσια τον Μάρτιο του 2021 για τη συνεργασία προορισμών και προϊόντων, ενώ από τον Ιούλιο με τη συμμετοχή της Λέσχης Αρχιμαγείρων Ελλάδος (ΛΑΕ) άρχισε να σχεδιάζεται και το Πιλοτικό Σήμα Γαστροτουρισμού. Το έργο αφορά σε 3 άξονες, οι οποίοι περιλαμβάνουν την τοποθέτηση ελληνικών τοπικών προϊόντων στους μπουφέδες συνεργαζόμενων ξενοδοχείων/προορισμών με τρόπο «επώνυμο» (σήμανση παραγωγού), την προβολή των ελληνικών τουριστικών προορισμών μέσα από προωθητικές ενέργειες στα καταστήματα πώλησης ελληνικών τροφίμων και την ανάπτυξη Σήματος Πιστοποιημένων Γαστροτουριστικών υπηρεσιών για καταναλωτές που θέλουν να γνωρίζουν γεύσεις και τεχνικές ελληνικών προϊόντων.
Οι 3 πρωτες περιοχές
Από τον περασμένο Αύγουστο (2021), τρεις πρώτες Ενώσεις Ξενοδόχων αποφάσισαν και επίσημα τη συμμετοχή τους στο έργο. Πρόκειται για τις Ενώσεις Ξενοδόχων Κέρκυρας, Ιωαννίνων και Νάξου. Μαζί με ήδη συνεργαζόμενα μεμονωμένα ξενοδοχεία στις περιοχές αυτές, έγιναν τοποθετήσεις προϊόντων στους μπουφέδες τους με σήμανση των παραγωγών και μετρήθηκε η αντίδραση των πελατών και η αυξημένη ικανοποίησή τους. Τα αποτελέσματα αυτά θα επικοινωνηθούν σε τουριστικές ημερίδες και σε συνεργαζόμενα τουριστικά γραφεία του εξωτερικού. Στη δεύτερη εξέλιξη, στις περιοχές αυτές, με τη συνεργασία των ξενοδοχείων αλλά και εξειδικευμένων τοπικών τουριστικών γραφείων, δημιουργήθηκαν γαστροτουριστικές διαδρομές και έγιναν οι πρώτες δράσεις με βάση τα Πρότυπα του Σήματος Γαστροτουρισμού, για προγράμματα τόσο εντός όσο και εκτός ξενοδοχείων. Έτσι, εμπλουτίστηκε και η γκάμα των προϊόντων «Αυθεντική Ελλάδα».
H «Αυθεντική Ελλάδα» έχει σχηματίσει μια ενιαία γκάμα Επώνυμων Τοπικών Προϊόντων, με πλήρη και ισότιμη παρουσίαση των παραγωγών στην ετικέτα. Επιπλέον, προωθεί τη συνεργασία των Τοπικών Προϊόντων με τον Τουρισμό. Βασικό μέρος της στρατηγικής είναι ο καταναλωτής να “συνδέει” τα προϊόντα με τον τόπο και τον παραγωγό, την ώρα που τα καταναλώνει σε ένα ξενοδοχείο (ή εστιατόριο).
(Από το
Hotel & Restaurant Daily)