Ισχυρή πίεση σήμανε το 2ο lockdown για τα brands, σύμφωνα με έρευνα του Πανεπιστημίου Πατρών, υπό την έννοια ότι οι καταναλωτές συνηθισμένοι από τα προηγούμενα χρόνια συνεχίζουν να αναζητούν τις προσφορές των επωνύμων προϊόντων θυσιάζοντας μέρος από την πιστότητά τους σε αυτά.
Όταν το απαγορευτικό τέθηκε για δεύτερη φορά σε εφαρμογή φαίνεται ότι η πιστότητα μειώθηκε ακόμη περισσότερο, φαινόμενο που πιθανόν να ενταθεί λόγω των οικονομικών συνεπειών της πανδημίας.
Οι προσφορές είχαν την τιμητική τους και στις δύο περιπτώσεις του γενικού απαγορευτικού, καθώς σχεδόν οι μισοί καταναλωτές στράφηκαν στα προϊόντα που πωλούνταν με προωθητικές ενέργειες. Αυξημένο ήταν το ποσοστό των καταναλωτών που αποφάσισαν να δοκιμάσουν νέα brands κατά τη διάρκεια του δεύτερου lockdown..
Οι ερευνητές παρατήρησαν επίσης ότι οι καταναλωτές παραμένουν πιστοί στην επιλογή ελληνικών προϊόντων, με το 1/3 των καταναλωτών να οδηγούνται στο ράφι των εγχώριων κατά τη διάρκεια της πανδημίας.
Τα ελληνικά προϊόντα αξιολογούνται μεν ως περισσότερο ποιοτικά και ασφαλή σε σύγκριση με τα εισαγόμενα αλλά την ίδια στιγμή θεωρούνται ακριβότερα. Συγκεκριμένα, μόλις το 15,9% θεωρεί ότι τα made in Greece έχουν καλύτερες τιμές, αλλά το 51,1% τα θεωρεί ποιοτικότερα και το 33,1% ασφαλέστερα.
*Η έρευνα πραγματοποιήθηκε από το Εργαστήριο Οργάνωσης και Διοίκησης Επιχειρήσεων του Αγροτικού Χώρου του Τμήματος Διοίκησης Επιχειρήσεων Αγροτικών Προϊόντων και Τροφίμων του Πανεπιστημίου Πατρών. Επιστημονικός υπεύθυνος της έρευνας είναι ο Διευθυντής του εργαστηρίου, Προκόπης Θεοδωρίδης, Αναπληρωτής Καθηγητής Μάρκετινγκ. Στην ερευνητική ομάδα συμμετείχαν οι Θεοφάνης Ζαχαράτος και Δημήτρης Γκίκας, υποψήφιοι Διδάκτορες του Τμήματος καθώς και η Δρ. Βασιλική Μπουκουβάλα, συνεργάτης του εργαστηρίου. Για την έρευνα χρησιμοποιήθηκαν 2.235 ερωτηματολόγια, ενώ το δείγμα αποτελούνταν από 37% άνδρες και 63% γυναίκες